woensdag 7 september 2011

nieuw begin


Al langer liep ik met het idee om een nieuw begin te maken met een nieuw blog. Omdat de verhuising bij weblog zo lang duurt is dat nu in een versnelling geraakt en heb ik de stap toch genomen. Op dit blog wil ik laten zien wat me zoal bezig houdt. Op dit moment is dat vooral het artquilten.
Zo heb ik me vanmorgen bezig gehouden met het verven van lapjes. Ik heb 5 lapjes in de soda ash gezet en daarna 1 lapje in de azuriet en 1 in citrien. Daarna heb ik de lapjes gestapeld, azuriet onder, daarna de 3 witte lapjes en bovenop citrien. De lapjes liggen nu ingepakt in plastic te wachten tot ik ze mag uitspoelen. Ik heb ze maar uit het zicht gelegd want dat mag pas morgen gebeuren en ik wil eigenlijk steeds gaan kijken hoe het wordt. Het idee heb ik trouwens hier http://corinne-art.blogspot.com/2011/07/kleuren-stapelen.html vandaan.
waarom komt de foto nu bovenaan te staan? Het was de bedoeling dat die onder mijn verhaaltje zou komen te staan.

4 opmerkingen:

joke zei

Bij blogger heeft de blog soms een eigen willetje. Soms is de helft van mijn tekst ook in een ander lettertype dan de rest of zo.
Je moet eerst je cursor zetten op de plek waar je de foto wilt. Als het goed is komt daar dan de foto.
Je kunt hem ook nog verslepen. Maar zoals ik al zei er gebeurt van alles dat je niet zo bedoeld had.

Marie-José H zei

Hey, een blogspotter erbij. Welkom. Ach, als je een paar berichtjes hebt geplaatst gaat het vanzelf. Ik heb zelden problemen. Leuk dat experimenteren van jou. Stof verven lijkt me ook enig. Kun je voor je eigen project je eigen dingen maken. Maar het lijkt me wel een knoeiboel. Vroeger tenminste wel. Al ideetjes wat je ermee wil?

marjolijn zei

Ja, net als ik toch ook de sprong gewaagd. Ik vind blogger niet moeilijk hoor. Inderdaad even lastig met foto's. Ik laadt eerst de foto's en dan de onderst foto eerst en de bovenste foto het laatst, want dan komen ze in de goede volgorde in je berichtje. Dan pas tekst toevoegen. Je kunt dan ook boven de foto's en tussen de foto's gaan staan om tekst in te voegen. Succes hier. En het ziet er al mooi uit hoor!
gr. Marjolijn

christina zei

En ik doe het weer anders. Ik schrijf eerst alles en dan komen de foto's erbij. Ik plaats wel de cursor daar waar ik de foto wil hebben. En wist je dat je ook blogjes in het voren kunt schrijven? Heb ik van Aart geleerd. Staat helemaal rechtsonderaan een bericht bij berichtopties.