dinsdag 12 juni 2012

Vintage Valentine blok 1

Al ruim 2 maanden geleden ben ik begonnen aan een cursus needle turn. Vintage Valentine moest het worden, dan kon ik flink oefenen om de ronde vormen ook rond krijgen. De dag voor de eerste les kreeg ik een flinke klap te verwerken. Bij die les ben ik wel aanwezig geweest maar veel heb ik er niet gedaan. Ook het huiswerk voor les 2 en 3 schoot niet echt op.


Langzaamaan ben ik weer uit het dal aan komen. De zin in handwerk komt ook weer beetje bij beetje terug. De rust om te quilten is er nog niet maar er ligt weer een breiwerkje en ook patchen begint weer te kriebelen. Gevolg hiervan is dat het eerste blok van Vintage Valentine af is. Het is bij lange na niet perfect. De rondjes zijn niet rond en de bloemetjes zijn nogal hoekig maar het is af. Nu ga ik verder met blok 2, eens zien of ik die wat minder hoekig kan maken ;-)



3 opmerkingen:

Terray zei

Ondanks dat 'tie misschien niet helemaal perfekt is vind ik hem prachtig!! Mooie romantische sferen.

Beetje bij beetje zal je vast meer zin in het handwerken gaan krijgen. Komt vanzelf wel weer hoor.
Ik wens je sterkte en succes om uit het dal te komen.

Groetjes
Tertia

Sabine.v zei

Helaba, ik heb ook de vintage valentine gemaakt via cursus applicatie met freezer paper erbovenop. Het is me heel goed bevallen. Mijn eerste blok was ook niet jedat, maar hoe meer je oefent hoe beter het gaat en hoe liever je het doet. Ik probeerde dagelijks 10 stukjes te naaien. En je blok heb ik van dichtbij bekeken en het ziet er heel goed uit. Wel knip je de achtergrond beter wat groter, omdat het bij het appliceren toch wel wat krimpt. Geniet maar van de mooie lentedagen met zijn kuren van donder en bliksem en regen en zonneschijn en veel licht. Buitenlucht kan wonderen doen.

christina zei

Handwerken heeft mij al uit vele dalen gehaald. Het geeft je zoveel tijd om rustig alles te overdenken. En je zult je later altijd dit werk herinneren gekoppeld aan het dal. Fijn om te lezen dat je al weer uit je dal naar boven komt. Heel veel sterkte.