woensdag 4 april 2012

spoeltje

Afgelopen zaterdag heb ik hier een workshop gevolgd. We begonnen met allemaal lapjes stof en wat tule. Dit bewerkten we eerst met mooi garen en leuke steken. Daarna werd er dik garen op de spoel gedaan, het werk gekeerd en toverden we de bloemen tevoorschijn. Op het eind van de dag hadden we een prachtige lap.
Bij het naar huis gaan hebben we allemaal de beschrijving voor een tasje gekregen, ik weet alleen niet of ik dat ook hiervan ga maken. Ik laat de lap nog even liggen, misschien maak ik wel heel iets anders ervan.

2 opmerkingen:

Marie-José zei

Oh, dat ziet er schitterend uit. Lijkt me nu zo leuk om dat quilten wat uit te breiden met andere technieken. Met deze lap heb je ook een prachtig middenstuk voor een quilt. Je weet er strakjes wel een goede bestemming voor.

christina zei

Wat een leuke techniek. Heel netjes dat je ook een beschrijving van een tas mee kreeg. Want vaak is het zo dat je een techniek leert en vervolgens denkt: wat moet ik ermee? Eh, de proeflap, bedoel ik dan he.