vrijdag 25 november 2011

spoeltjeswerk

Afgelopen zaterdag heb ik hier de workshop spoeltjesewerk gevolgd. Een heel lieve juf leerde ons heel mooie stof maken van stofsnippers, garenresten en zelfs van dat glitterspul dat over een maand in de kerstboom gaat (lametta?). Daarna leerden we hoe je met dik garen op de spoel kunt doorquilten.
Het resultaat van deze hele gezellige dag is een mooi lavendelhartje en een sjiek cadeaudoosje. Heel leuk om een kleinigheidje in cadeau te doen maar ook leuk om gewoon ergens neer te zetten.
Op deze manier stof maken is heel erg leuk en ga ik zeker vaker doen. Het lijkt me ook leuk om zo stof te maken/bewerken en daar dan een giletje van te maken voor de carnaval.

7 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep, dit vind ik pas origineel?knap hoor....
die cursus zou ik ook wel willen volgen

knuf mieke

christina zei

lekkere restverwerking. En je kunt ook nog spelen met verschillende kleuren boven- en ondergaren.

katrien zei

Héél leuk hoor.

.Antje zei

Dat ziet er echt heel mooi uit.
Zo is er altijd wel weer iets nieuws te leren. Dit lijkt me nog niet zo eenvoudig.
Groetjes, Antje

Marianne zei

Wauw dat ziet er echt leuk uit. Lijkt me ook heel leuk om te doen.
Marianne

Marie-José H zei

Oh, dat ziet er enig uit. Kan ik niet bij jou voor een workshopje komen;-))

Isabella zei

See kom maar, gezellig ;-)