dinsdag 1 oktober 2013

Handquilten

Het is intussen al bijna 2 jaar geleden dat ik voor het laatst bezig ben geweest met het handmatig doorquilten van een quilt. Vanmiddag ging het kriebelen en heb ik mijn Pickle Dish uitgehaald, vingerhoed, duimquiltvingerhoed, draaddoortrekker, naald en draad erbij en beginnen maar. Maar wat valt dat tegen! Mijn steekjes zijn geen steekjes maar steken en daarbij ook nog eens heeeel erg onregelmatig. Eerst maar oefenen dan maar. Draad door de naald, geen knoopje in het uiteinde en een stukje doorquilten. Steeds als een stukje klaar is het streepje weer uittrekken zodat ik met hetzelfde draadje verder kan oefenen. Intussen worden de steekjes weer wat kleiner en regelmatiger zodat ik morgen misschien voor het echie kan gaan quilten. Ik hoop het. Deze top is prachtig, het wordt tijd dat dat een quilt wordt.

3 opmerkingen:

Anja.M zei

Wat een mooie zeg, ja met een beetje oefenen gaat dat wel weer lukken.
Niet opgeven hoor.
Quilt groetjes Anja.

Liesbeth Wessels zei

Prachtige top, is zeker de moeite van het oefenen waard. Goed dat je deze quilt weer oppakt. groeten van liesbeth

miekequilt zei

Met zo'n prachtige top moet je idd even oefenen voor je eraan begint. Komt vast wel goed.